Op vrijdag 8 oktober 2021 staat er weer een bijeenkomst van de VvO-werkgroep medezeggenschapsrecht gepland. Na bijna 1,5 jaar online deze keer weer een fysieke bijeenkomst op het AOb-hoofdkantoor, Jacobsstraat 22 te Utrecht. Aanvangstijd is 14.00 uur tot uiterlijk 17.00 uur. De voorlopige agenda is als volgt:
1. Opening en vaststelling agenda
– Actuele ontwikkelingen (voorgenomen wetgeving of anderszins)
3. Casus: (geen) uitvoering bovenschools beleid (door Annemarie van Luik)
Het bestuur heeft met instemming van de PGMR beleid vastgesteld m.b.t. de functiemix (voor meer achtergrond: https://www.functiemix.nl/). Hierbij zijn afspraken gemaakt over aantallen per school. Eén van de scholen houdt zich niet aan deze afspraak. Dit wordt zichtbaar in het formatieplan: de aantallen wijken al jaren af van de bovenschools gemaakte afspraken. De directeur zegt over onvoldoende middelen te beschikken om te voldoen aan de aantallen zoals vastgesteld. De PMR kan zich niet vinden in het standpunt van de directeur en heeft in het verleden verzocht om een stappenplan te maken om dan tenminste uitzicht te hebben om toe te groeien naar de afgesproken functiemix. De directeur gaat niet in op dit verzoek. Vanaf het voorjaar 2021 heeft de PMR overleg gevoerd over het formatieplan. De PMR heeft besloten om niet in te stemmen met het formatieplan voor schooljaar 2021-2022.
Vragen:
Korte pauze
4. Bespreking van een aantal recente uitspraken (door Sprengers Advocaten)
5. Rondvraag en sluiting
Aanmelden is verplicht en kan via mkoning@aob.nl. Bij aanmelding van minder dan 10 deelnemers gaat de bijeenkomst niet door. Mocht iemand nog aanvullende onderwerpen voor de agenda dan kunnen we kijken of en hoe die worden ingepast. De bijeenkomsten van deze werkgroep vinden plaats op elke tweede vrijdag van de maand. In 2021 vinden nog twee kortebijeenkomsten (van 16.00 uur tot 17.00 uur, online via Teams) plaats op: 12 november en 10 december.